Linkbuilding
Nieuws - tips en aanbevolen bedrijven

Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links op andere sites, die naar de eigen site verwijzen. Linkbuilding heeft als doel om meer bezoekers op de website te krijgen.

Daarnaast is linkbuilding van essentieel belang voor de vindbaarheid in Google. Google ziet de links van andere websites naar jouw website als stemmen. Als je veel stemmen krijgt, krijg je ook meer waardering van Google. Deze waardering zorgt ervoor dat je website beter scoort in zoekmachines dan websites die weinig backlinks hebben.

Linkbuilding strategie

Er wordt onderscheid gemaakt tussen kwalitatieve en kwantitatieve link building. Kwantitatieve links dienen geen ander doel dan het verkrijgen van een hogere positionering in Google. Hier mee bedoelen we een linkuitwisselingsprogramma's, onzichtbare links die alleen door zoekmachines worden geïndexeerd en weblogs enkel gericht op het genereren van backlinks. Ook het opkopen van verlopen domeinen en het onnodig reageren op weblogs met daarbij een linkvermelding kan als spam worden aangemerkt

Linkbuildingkantoor vlaanderen

Er was een tijd in de SEO geschiedenis waardoor je met duizenden spam links uw website naar de top van de eerste pagina van Google kon brengen. Die dagen zijn al lang voorbij. Vergis je niet: Black hat SEO-technieken kunnen nog steeds werken. Maar ze zijn lang niet zo effectief meer en trouwen de resultaten zijn zeer korte duur.

Handmatig linkbuilden is het meest effectief de dag van vandaag en kost natuurlijk tijd en geld en moet door vakkundige linkbuilders gebeuren, op die manier krijg je een kwalitatieve link building campagnes.

Linkbuilding voor internationale websites

Het is belangrijk om te onthouden dat linkbuilding uit twee belangrijke elementen bestaat: content creëren en deze goed marketen. Goede content creëren is een vereiste, maar daarmee ben je er nog niet. Je hebt namelijk ook een actief programma nodig waarmee je relevante platforms benadert om je links bij het juiste publiek terecht te laten komen.Waardering
Let wel op dat de kwaliteit van de sites die naar je linken, erg belangrijk is voor zoekmachines. Links op sites die van Google een hoge waardering krijgen, zijn effectiever dan links op sites met een lage waardering. Als je veel links op sites hebt met een lage waardering, levert dat dus over het algemeen minder op dan een paar links op websites met een hoge waardering.Internationale en nationale linkbuilding op marketingniveau
Als je naar linkbuilding op internationaal niveau kijkt, moet je niet alleen letten op verschillen met nationale linkbuilding in content, maar vooral in marketing. In Peru is het bijvoorbeeld erg gebruikelijk om een betaling voor elke link te vragen. En in Spanje is het gek genoeg heel normaal om alleen door te linken naar Engelstalige content, om zo concurrentie in het Spaans te verminderen. Zo heeft elk land zijn eigen gewoontes en systemen. Verdiep je hier eerst in, bijvoorbeeld door een lokale SEO expert te raadplegen, voordat je je content op de verkeerde manier target.

Wat is de toekomst van linkbuilding

Het algoritme van Google is een mysterie. Hoe kraak je de code van Google? En hoe ziet de toekomst van linkbuilding eruit? We weten dat backlinks een belangrijke invloed hebben op de organische posities. Linkbuilding werkt. Alleen de algoritmes veranderen en de zoekresultaten ook. Zo zijn er ineens vier advertenties bovenaan de pagina. SEO komt onder druk te staan. Hoe je linkbuilding het beste kan toepassen verandert constant.

Dat maakt linkbuilding uitdagend en interessant. Sociale signalen spelen een rol en we moeten ons bezig houden met online PR. Er is een andere aanpak nodig want kwaliteit staat voorop, het moet creatiever.

Linkbuilding tips om je traffic te boosten

Meer dan 200 factoren bepalen je rankings. Globaal is de volgende formule van toepassing.

Ranking zoekwoord= relevantie X populariteit2

Populariteit wordt bepaald door:

  1. Linkpopulariteit
  2. 'Kleefkracht' pagina: hoge CTR zoekresultaat naar pagina, lage bounce rate terug naar Google en hoge interactie met de pagina, (kliks en social)

Linkpopulariteit kun je vergelijken met stemmen:

  • Hoe meer stemmen voor je webpagina, hoe hoger de populariteit.
  • Hoe meer invloedrijke stemmen, hoe populairder je site is.
  • Hoe meer jonge stemmen, hoe populairder je site.

De tekst waarmee gelinked wordt zegt Google iets over de content.

Kijk ook eens bij: